söndag 22 mars 2020

Tro

Jag vill känna tro
Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro


Så sjöng Marie och det är så klokt. Vi måste ha tro i tider som dessa, vi måste tro att morgondagen nalkas här i lugn och ro. Vi måste försöka ha tilltro till att det ordnar sig, att det på ett eller annat sätt blir bra.

Jag vill tro att vi lär oss något av detta, att vi förstår och respekterar vikten av gemenskap i samhället. Att var och en inte är ensam utan att vi finns där för varandra.

Jag hoppas att en kris som denna kan leda till en reform av vår sjukvård. Att de som sliter där ska få ett rimligt arbetsklimat och att människan ännu en gång ska få hamna i centrum av sjukvården.

Trotts allt som stormar i världen känner jag en hel massa kärlek. Min familj och jag har suttit i karantän i två veckor. Tillsammans bara vi, och på nåt vis har vi kommit in i ett lugnare tempo. En lagom och skön lunk. 

Kanske kan det vara vinningen i vår snabbt snurrande vardag. Kanske kan detta vara en time out som vissa behöver. En tid för reflektion över vad som är viktigt i livet för att vi ska våga sätta vår hälsa och vårt välmående i centrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar